Subject: FW: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalgratta- ja jalgtee eelprojekt
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 6 Jun 2024 14:36:35 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Karel Vergi | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 5, 2024 2:56 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalgratta- ja jalgtee
eelprojekt

Tere,

Edastan parandatud IKÕ plaanid.

Loodan, et sellisena on skeemid sobilikud.

Tervitades

Karel Vergi
mob +372 5057035

 <http://kprojekt.ee/>

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 22, 2024 12:13 PM
To: Karel Vergi | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalgratta- ja jalgtee
eelprojekt

Tere.

Tänan projekti eest.

Edastan maade eksperdi tähelepanekud IKÕ plaanide täiendamiseks:

1.	2 ja 3 lehel olev tänavavalgustuse IKÕ ala tundub suurem kui 1m,
palun üle kontrollida.
2.	Pos8 IKÕ ala peaks algama ikka veidi varem, osa kaablist tuleb
meie maale juba selle ristmikul nurgast.
3.	POS 10 ja 11 ei tohiks ristmikule joosta, peaks kaarega olema IKÕ
ala näidatud.
4.	Edaspidiseks, kinnistu pindala ei pea tabelis näitama ja meie jaos
ei ole enam asukoht riigitee suhtes ka IKÕ plaanil oluline. Lihtsalt siis
edaspidi teil ka vähem numbreid tabelisse vaja lisada.

Muus osas projekt korras, märkused maas.

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Karel Vergi | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, April 29, 2024 5:35 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalgratta- ja jalgtee
eelprojekt

Tere,

Edastan korrigeeritud eelprojekti. Projekt on allalaetav lingilt:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/ElP7nVAlxkxGmUnWSYIYgfcBARXG75ABuk5
r2DWihi9KJw?e=gvyDaV>  2024-04-29 Eelprojekt kooskõlastamiseks

Kirjale lisatud ka kommentaarid/vastused eraldi failina varasemate
märkuste osas.

Tervitades

Karel Vergi
mob +372 5057035

 <http://kprojekt.ee/>

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 9, 2024 10:29 AM
To: Karel Vergi | K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalgratta- ja jalgtee
eelprojekt

Tere.

Tänan projekti eest. Edastan tähelepanekud projekti täiendamiseks (teemade
kaupa).

Liikluskorraldus.

*	Seletuskirjas on I suurusgrupp. Märkidel, mis lähevad riigiteele
või ristumiskohtadele peab olema ikkagi II suurusgrupp. Alusmaterjalina
riigiteedel kasutame ainult alumiiniumi.

Isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaanid.

*	POS1 ja POS2 ei tohi otsa pidi ulatuda riigiteele
*	POS 2 kõrval on projekteeritud mast, mis jäb TRAM-i maale ja seal
peaks ka olema IKÕ ala määratud.
*	Neljandal plaanil palun pange tingmärkidesse ka piire kirja
*	PSO 2 peab mahasõidu kohal katkema (tekib kaks IKÕ ala)
*	13101 Jõhvi-Ereda tee L2 registriosa nr on 7715850, teil on 2 ja 3
lehel 13101 Jõhvi-Ereda tee L1 kood tabelis
*	2 ja 3 lehel ei ole JJT IKÕ viirutust, palun ärge näidake seda
tingmärkides ka

Plaanilahendus, vertikaalplaneering.

*	Lisada lõige kummipiirdega kohast (07.0.204 e-kirjas märkus 1).
*	„Betooni“ bussipeatuses katte märgistus ikkagi poolik,
olemasolevaga sidumata (märkus 3)
*	Teenindava sõiduki juurdepääs Ülase 21 mänguplatsile vajab
selgitamist. Projekteeritud mahasõit suundub otse mänguplatsile, kas see
on ohutu lahendus. Selgusetuks jääb, kas on kasutamiseks ka mänguväljaku
külastajatele.
*	Seletuskirja oleks kohane lisada kinnitus, et
vertikaalplaneeringuga ei juhita sademevett riigitee alusele maale (märkus
8).
*	Vertikaalplaneering vajab korrigeerimist, riigitee vesi seisab,
kokkuviimisel olemasoleva teega kõrguste erinevus/aste sees.

*	Palun arvestada vertikaalplaneeringu koostamisel varasema
märkusega 8, sh siduda bussitasku vertikaalplaneering riigitee
olemasolevate kõrgustega (lisada riigiteele ololev vertikaalplaneering).
*	Ei leia geoalusel olemasolevate truupide andmeid, vaja lisada
(märkus 10). Selgusetuks jääb, kuidas projekteeritud truubid
olemasolevatega kõrguslikult kokku viiakse ilma selle infota.
*	Lisada joonistele kõigi nähtavuskolmnurkade mõõdud (sh
nähtavuskolmnurk sõiduteele). Nähtavuskolmnurgas ei tohi olla nähtavust
piiravaid takistusi, sh projekteeritav hekk.
*
*	Jooniselt jääb mulje, nagu riigitee tugipeenrad
likvideeritaks/haljastataks? Tugipeenrad on riigitee osa, mis on vajalikud
riigitee toimimiseks ja korrakohaseks kasutamiseks.

*	Ei selgu, kuidas on lahendatud juurdepääs Ereda 41 kinnistule.
Palun täiendada.

Tehnovõrgud.

1.           Seletuskiri:

1.1.        Lk 6 on: Tänavavalgustuse maakaablid paigaldatakse terves
ulatuses plastmontaažitorus Ø75 mm klass 450N. Ristumisel sõiduteega ja
sissesõitudega projekteeritud kaabelliinid kaitsta Ø75 750N kaitsetoruga.

Kaablite ja reservtorude paigaldussügavus on 1,0 m sõidutee ja hoovi
sissesõitude all ning mujal 0,7 m.

Joonistel on märkustes:

Palun seletuskiri riigiteede tee piirides viia vastavusse joonistega;
juhin tähelepanu et (EhS § 13 lg3) „Nõuded ehitusprojektile1“  § 6 lg 2
on:

  (2) Vastuolude esinemisel sama staadiumi erinevate ehitusprojekti
dokumentide vahel lähtutakse kõigepealt seletuskirjast, seejärel
joonistest ja seejärel muudest ehitusprojektis sisalduvatest
dokumentidest.

2.           Joonistel puuduvad jätkuvalt valgustuspunktide tähistus -
Masti nr, kõrgus, valgusti kõrgus, konsooli pikkus, valgusti võimsus. Ka
tingmärkides seda infot ei ole.

3.           Joonistel on mast tähistatud -   nn must „mummu“

Tingmärkides sellist tähistust ei tuvastanud – palun selgitust,
täiendamist sh millised mastid, valgustid, konsoolid jne

4.           PK 73+45 bussipeatus vasakul, ei ole mõistlik paigutada
valgustusmast ooteplatvormile, liikumisruumi – mõistlik platvormi taha
paigutada

5. Kõik uued mastid peavad jääma asfaltkatte väliservast ja/või äärekivi
esiservast min 1,5 m kaugusele.

6. Ei leia IKÕ plaane?

NB! Elektriinseneri tähelepanekud välisvalgustuse kohta edastan esimesel
võimalusel.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Merike Joonsaar
Sent: Wednesday, February 7, 2024 5:04 PM
To: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalgratta- ja jalgtee
eelprojekt

Tere.

Tänan projekti eest.

Edastan koostöö korras tähelepanekud projekti täiendamiseks (teemade
kaupa).

Tehnovõrgud.

1.	Mnt nr 13101 välisvalgustus on kavandatud PK 68+10 – Pk 77+05
olevatele mastidele ja uutele. Mastide juures puudub projekteeritud
valgustuspunkti tähistus – Masti nr, kõrgus, valgusti kõrgus, konsooli
pikkus, valgusti võimsus. Lõigul on kiiruspiirang 50 km/h, seega
linnatänavate standardi järgi peavad uued mastid jääma min 1,5 m kaugusele
riigitee asfaltkatte servast; näit PK 71+40 kavandatud teeülekäigukohal on
mastid lähemal, ca 0,9m katte servast.
2.	Uued maakaablid, oleme nõus riigitee teemaale, haljasalale,
kaitsetorus 750N (joonistel on märge 450N), sügavus 0,70 m ja riigitee
sõidutee asfaltkattest min 1,7m kaugusele, võimalusel kaugemale– sest
riigitee kruuskattega teepeenara laiuseks tuleb arvestada 1,0m, palume
parandused sisse viia.
3.	Ristumistel maakaablitega mahasõitude, tänavatega riigitee teemaal
palume kaabli sügavus ette näha 1,20 m maapinnast; kui maakaablite
ristumine riigiteega siis kinniselt ja sügavus 1,5m sõiduteest ning
kaitsetorus 1250N.
4.	Kindlasti ei nõustu maakaablite paigaldamisega riigitee
muldkehasse, kruuskattega tugipeenrasse – PK 71+45 – PK 71+72;

5.	PK 73+70 olemasolev teeülekäigukoht saarega – kas siia saarele on
täiendavaid valgusteid vaja, kui sõidutee ääres on juba saare juures
valgustid ülekäigukohal, kuidas maakaablid ehitatakse riigitee sõidutee
piirides, kas see tähendab suuremamahulist sõidutee taastamist?

Olemasolev saarega ülekäigukoht on juba valgustatud, kas ja kuidas see
ümber ehitatakse, mis saab olemasolevatest?

Välisvalgustus

1.	PK 73+70  ületuskohal on olemasolevad 6m kõrgusega ÜKR
erivalgustitega mastid – siia mastide otsa paigaldatakse uued LED
ületuskoha erivalgustid , ja on lahendatud . Tuleb koostada valgusarvutus
ja esitada.

Miks soovib projekteerija ohutussaarel täiendavaid 6m maste paigaldada ?
Ohutussaarele me ei luba maste paigaldada , sõidetakse maha .

Tahetakse JJT poole eraldi valgusteid projekteerida ? Sõiduteele tuleb
projekteerida Na  valgustite asemel uued LED valgustid, millele valida
selline optika , mis valgustab ka JJT ära  ja saab JJT tagada valgustus
klassi P5 või P6 nõuded.

2.	PK 71+45 – PK 71+72  uue ületuskoha  eri valgustuse  6m mastid
tuleb paigaldada 1,5m kaugusele asfaltkattest – et  lumesahk talvel ei
sõidaks mastile otsa.
3.	Mastide juures joonisel  puudub projekteeritud valgustuspunkti
tähistus – Masti nr, kõrgus, valgusti kõrgus, konsooli pikkus, valgusti
võimsus.

Liikluskorraldus.

*	Puuduvad ol.ol 221 märgid tänavate ristmikel, samuti ka 557-d.
*	Valgustuspostid võivad jalakäijat varjuda

*	Olemasolevad mahasõidud tuleb ka asfalteerida+ projekteerida
korralikud raadiused

*	Vajab korrigeerimist

*	Mahasõidule projekteerida 222 märk

*	Ristumine viia täisnurga alla

*	See ristumiskoht tuleb rekonstrueerida

Isikliku kasutusõiguse (IKÕ) plaanid.

Kas te ei sooviks panna tänavavalgustust ja jalgratta-ja jalgteede IKÕ
alasid ühele plaanile? Ei ole kohustus, lihtsalt väike mõte ka
edaspidiseks. Näidisplaan manuses.

*	Palun ärge pange positsiooni numbreid IKÕ ala sisse. Nt P-6 varjab
ära IKÕ ala ja teised alad ka nii väikesed
*	Tingmärkidesse siis võiks ka eraldi välja tuua, mida P-nr tähistab
*	IKÕ ala peaks olema määratud 1m katendi servast ehk nt P1 ja P2
IKõ alad peaksid olema määratud laiemalt, mitte jooksma täpselt katendi
serva mööda. Palun järgige seda kõigi IKÕ alade puhul.
*	Esimesel plaanil on ilusti riigitee nimi ja kü tunnus keeratud
teega paralleelselt, ehk oleks võimalik kõigil plaanidel nii teha
*	Pos3 ja 4 ja 5? Tegu bussiooteplatvormidega. NB!
Bussiooteplatvormidele IKÕ seadmise vajadus on täpsustamisel, edastame
info esimesel võimalusel.
*	Pos 6 miks IKõ ala ulatub paremal nii kaugele, tundub üle 1m? Seal
ei ole justkui midagi projekteeritud (Laius IKÕ alal peaks siiski olema
1m, joonistage veidi laiemalt paremale poole ka)
*	Pos 8, IKÕ ala peaks algama piide tagant. Palun pange
tingmärkidesse ka piire kirja
*	Pos-11, IKÕ ala palun äärekivini, et ei ulatuks sõiduteele
*	P-12 plaan peab olema A3 formaadis, palun tehke see ala mitmele
plaanile

Plaanilahendus, vertikaalplaneering.

1.	Koostada jalgratta- ja jalgtee (JJT) lõiked kõigist (riigiteega
puutumuses olevatest) iseloomulikest kohtadest, ühest lõikest ei piisa.
2.	„Betooni“ bussipeatuse tasku muutmine (lõige 1-1). Katendi
pealmine kiht tuleb paigaldada kogu planeeritava bussitasku laiuses, ehk
siis 3m.
3.	Siduda „Betooni“ bussipeatuse juures projekteeritud katte
märgistus olemasolevaga (lisada olemasolev joonistele).
4.	Liiklusohutuse kaalutlustel ei saa nõustuda vahtrate istutamisega
2-2,5m kaugusele riigiteest (suure pinnaga halvasti kõdunevad lehed,
libedus). Soovitame puud istutada teisele poole kõnniteed või leida muu
lahendus.
5.	Paljud mahasõidud on  endiselt pinnaskattega, raadiusteta jms.
Näha ette mahasõitude vastavusse viimine mahasõit tüüp I-ga (geomeetria,
kate). Pinnas- või  killustikkate ei ole sobiv (materjal kandub JJT-le).
Selgitame, et kahe asfaltkattega rajatise (sõidutee, JJT) vahele on
liiklusohutuse mõttes ja rajatise toimivuse tagamiseks vajalik ette näha
tolmuvaba kate. Raadiused tagavad muuhulgas, et pöörded ei toimu riigiteel
läbi vastassuunavööndi.
6.	Seletuskirjas vajab selgitamist, kuidas toimub teenindava sõiduki
juurdepääs Ülase tn 21 mänguplatsile. Ilmselt Kelluka tänava poolt. Kõik
mis likvideeritakse, tuleb tähistada likvideeritavana (näiteks geoalusel
näidatud mahasõidud).
7.	Seletuskirjas on info, et „olemasolev km 7,37 asuv normidele
mittevastav teeületuskoht ja bussipeatuste paiknemine lahendatakse eraldi
projektiga“. Palun lisada vastav viide ka joonisele.
8.	Vertikaalplaneering vajab täiendamist. Siduda JJT
vertikaalplaneering ohutusriba kõrgusliku lahendusega veendumaks, et
sademevete ärajuhtimine on tagatud sh ohutusribasse ei teki sulglohkusid
(JJT muldkeha rajamine vähendab oluliselt sademevete imbumise pinda).
Lisada mahasõitude, rekonstrueeritava bussitasku jms vertikaalplaneering.

9.	Lisada seletuskirja, milline on JJT suurim pikikalle.
10.	Ei leia geoalusel olemasolevate truupide andmeid, vaja lisada.
11.	Lisada riigitee ja kohalike teede ristmike ning riigitee ja
kinnistult mahasõitude nähtavuskolmnurgad. Nähtavuskolmnurgas ei tohi
paikneda ja sinna ei tohi kavandada nähtavust piiravaid takistusi.
12.	Täpsustamist vajab Ülase 3b juures olev JJT lõik, kas see on
tegelikult mahasõit?

13.	Selgitamist vajab, mis kaalutlustel projekteeritakse riigiteele
läbivalt uus tugipeenar.
14.	Lisada puuduvad tingmärgid, mh lisada katendi tüüpide nr
15.	Lisada joonistele olemasolevad liiklusmärgid (sh näiteks „Kelluka“
peatus“).
16.	Ühendustee nr (Ereda tn 39 ees) on 1301.
17.	Palun lisada info, kas raudtee/Leonhard Weissi projekt on
Transpordiametiga  kooskõlastatud

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Karel Vergi K-Projekt < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, January 16, 2024 5:24 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Kohtla-Järve linna Sompa linnaosa jalg- ja jalgrattatee
eelprojekt

Tere,

Koostame Kohtla-Järve Linnavalitsuse tellimusel Kohtla-Järve Sompa
linnaosas jalg- ja jalgrattetee eelprojekti. Paralleelselt koostatakse ka
samas mahus detailplaneeringut „KOHTLA-JÄRVE LINNA, SOMPA LINNAOSA, ÜLASE
TÄNAVA JA JÕHVI - EREDA TEE ULATUSES LINNA HALDUSPIIRIDE VAHEL JALG-JA
JALGRATTATEE MAA-ALA DETAILPLANEERING“ (K-Projekt töö nr 22176A).

Edastan jalg- ja jalgrattatee eelprojekti teile kooskõlastamiseks.

Dokumendid on allalaetavad lingilt:
<https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/g/ErsRu16YCmRGrSy2eI6UAnwBCKMQ_DGlVSE
XrF7RRuuLaw?e=phOqNg>  2024-01-16 Eelprojekt

Lugupidamisega

Karel Vergi, MSc
projektijuht
mob: +372 5057035
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
<https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/>
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/>
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as>
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>